När eleverna bara skriver, skriver och skriver…

Ibland träffar man rätt. Svårt att sätta fingret på exakt vad man gjorde. Förberedelserna. Innehållet. Elevgruppen. Tidpunkten. Tajming. Tur. En perfekt träff. När den sällsynta tystnaden infinner sig. Fokuset.

När det enda ljud som hördes var pennors skrap mot papper:

Efter 40 minuters intensivt skrivande på DEL 2 av en fantasyberättelse i årskurs 7 berättade jag för mina elever att jag hade gåshud under stor del av lektionen. Eleverna avslutade lektionen med en spontan applåd. Lektioner som dessa har man inte varje dag… det är därför viktigt att lägga dem på minnet… och plocka fram vid behov… för både elever och lärare!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s