Pluggkoden

Skolans alla elever har sett Pluggkoden (UR) med några veckors mellanrum. De fyra programmen handlar om hur både elever och lärare kan använda smarta strategier för att lära sig, minnas och fokusera. Eleverna har tillsammans diskuterat, sammanfattat innehållet och jämfört med egna erfarenheter. Elevernas tankar har vi lärare sammanställt i fyra posters, en för varje avsnitt. Dessa ska efter revidering hängas upp i alla klassrum. Ett stöd för både elever och lärare. Här är våra utkast:

1 2 3 4

Länk till bilderna finns här (om du vill ladda ned dem till ditt konto i Canva och redigera)

En kommentar

  1. Pingback: 2 metoder som höjer eleverna från G till VG | Vilse i klassen
  2. yohiosagagmailcom

    Hej Fredrik. SÅ glad jag blev när jag såg att du hade skapat dessa Canvas. Jag hade själv tänkt göra det, men dina är ju jättefina och jag skulle gärna använda dem. Men, hur jag än gör så förstår jag inte hur jag ska kunna spara ner dem till mitt konto i canva. HUR gör jag?

    • fredrikarboga

      Hmmm… det vet faktiskt inte jag. Jag har gjort dem publika så att vem som helst ska kunna ladda ned bilderna (går ju även att högerklicka och spara bildfilerna i inlägget). Gissar att du vill kunna redigera dem? Ställ frågan i någon Facebookgrupp eller hör med Annika Sjödahl. Hon är grym på Canva 🙂

Lämna en kommentar